22.01.2021
Mercedes-Benz EQA Світовий дебют

Mercedes-Benz EQA Світовий дебют

Mercedes-Benz почав продажі в Україні свого першого електричного кросовера EQC. Аж ось з’явилась новина і про дебют нового компактного електрокросовера EQA.

Новинка EQA створена на спільній платформі та фактично в тому ж кузові що і новий Mercedes-Benz GLA. Проте відмінностей від нього в електричної моделі вдосталь. Починаючи з власного дизайна. Так легко помітити, що в EQA повністю оригінальне виконання як передньої так і задньої частини. В нього характерна для моделей EQ чорна панель на місці звичної решітки радіатора, та інші, в порівнянні з GLA, фари з більш гострими обрисами. А ще модель має цікаву особливість дизайну – безперервна світлова смуга спереду та ззаду: горизонтальна оптоволоконна стрічка з’єднує денні ходові вогні повністю світлодіодних фар. Сімейною рисою для всіх моделей Mercedes-EQ також стали сині смуги на фарах.  В EQA світлодіодні задні ліхтарі плавно зливаються також в суцільну  конічну світлодіодну смугу.

Для електромобіля питання ефективності важливе, тому багато уваги приділили зменшенню втрат від опору повітря. EQA – перша модель від Mercedes-EQ, розробка аеродинаміки якої здійснювалася повністю в цифровому вигляді. Випробовування в аеродинамічній трубі показали значення в Cd 0,28, що для кросовера досить гарний результат. Серед найважливіших аеродинамічних заходів – повністю закрита система охолодження, аеродинамічно ефективний передній та задній фартухи, дуже пласка, майже повністю закрита нижня частина, спеціально оптимізовані колесні диски Aero.

Салон

За оформлегням салон EQA мало чим відрізняється від інтер’єру GLA. Залежно від лінійки обладнання, вони можуть включати кольорову підсвітку. Спеціальна версії Edition 1 отримала перфоровані шкіряні сидіння, крізь які видно тканину фірмового синього кольору Mercedes-EQ.

На мультимедійному дисплеї можна вивести меню, що стосується варіантів зарядки, споживання електроенергії та потоку енергії. Навігація EQA може планувати поїздки з урахуванням наявності на шляху точок зарядних станцій, враховуючи також дорожню ситуацію, стиль водіння водія та навіть рельєф місцевості.

Відомо, що в електромобілях багато енергії витрачається на обігрів салону в холону пору року. Завдяки тепловому насосу, який входить в стандартну комплектацію EQA, тепло від роботи електричної системи може використовуватися для обігріву салону. Це різко зменшує витрату заряду акумулятора для системи опалення, збільшуючи тим самим запас ходу. Також можна запрограмувати  клімат-контроль EQA, щоб він на запланований час виїзду прогрів або охолодив салон, поки авто стоїть на зарядці. Це функція не нова для «електричок». Проте нове те, що керування цією функцією можна як безпосередньо з інформаційно-розважальної системи MBUX, так і дистанційно зі смартфону через додаток Mercedes me.

Нова модель EQA може бути персоналізована двома лініями дизайну та обладнання Electric Art та AMG Line, а також Night Package.

Двигуни та батарея

Модель виходить  на ринок у передньопривідній версії EQA 250. Та надалі модель отримає розширену гаму версій. Причому розширювати її будуть як в напрямку підвищення потужності (від 190 до 272 к.с. і навіть більше) та наявності повного приводу, а також версій зі збільшеним на 20% (до 500 км за WLTP) запасом ходу. Розробники зробили акцент, що збільшення запасу ходу буде не за рахунок збільшення акумулятора, а завдяки системному поліпшенню всіх елементів авто.

Взявши за основу міцну структуру GLA, кузов адаптували для компоновки електромобіля. Аккумулятор, що складається з 200 комірок, скомпонований в 5 модулів, розміщений у міцному корпусі, виготовленому з екструдованих секцій.  Батарея розташована в підлозі під передніми та задніми сидіннями.

В EQA встановлено акумулятор на 66,5 кВт*год. Акумуляторні системи для EQA постачаються дочірньою компанією Mercedes-Benz Accumotive, що розташована в Каменці. Завод акумуляторів у Яворі, Польща, також готується виробляти акумуляторні системи для компактних моделей Mercedes-EQ.

В базової моделі EQA 250 икористовується один електродвигун та приводяться лише передні колеса. Більш потужні моделі включатимуть ще один електричний силовий агрегат (eATS) на задній осі. На відміну від переднього (асинхронного) вони матимуть синхронну систему. Двигуни цього типу мають гарне співвідношення надзвичайно компактних розмірів та потужності. Проте на старті більш ефективним є асинхронний двигун. Тому, в авто з повним приводом основний час працює саме задній двигун, а сам автомобіль демонструє, на відміну від EQA 250, більш задньопривідні повадки. Передній же асинхронний двигун може відмикатись і завдяки своїй конструкції не створює опору та втрат.

Системи допомоги і безпеки

В переліку систем безпеки EQA, окрім систем, що вже стали звичними для нових моделей Mercedes-Benz, входять також специфічні, притаманні саме електромобілям. Зокрема, система ECO Assist пропонує процес рекуперації, оптимізований для конкретної ситуації. Він враховує у своїй стратегії ефективності навігаційні дані, розпізнавання дорожніх знаків та інформацію від датчиків автомобіля. Таке “передбачуване водіння” економить енергію, тим самим збільшуючи запас ходу. Автомобіль тренує водія, повідомленнями про те, коли можна відпустити акселератор, наприклад, оскільки наближається обмеження швидкості.

Ціна та початок продажу

В Німеччині ціна нового Mercedes-Benz стартує від 47 540 євро. Але в Німеччині покупець отримує знижку в 6000 євро на покупку електромобіля від уряду, та ще 3000 євро від Mercedes-Benz. Так що фактична ціна складе 39 950 євро. Це вартість, яку можна порівняти з ціною Mercedes-Benz GLA 250 4MATIC. З весни 2021 року електричний позашляховик можна буде придбати в європейських дилерських центрах, а також і в Україні.

Тип кузова

хетчбек

Дверей/місць

5/5

Габарити Д/Ш/В, мм

4463/1849/1620

Колісна база, мм

2729

Об’єм багажника, л

340/1320

 

Mercedes-Benz EQA 250
Двигун
Тип електричний, асинхронний
Потужність, кВт (к.с.) 140 (190)
Крутний момент, Нм 375
Максимальна потужність рекуперації, кВт (к.с.) ~ 140 (190)
Привід передній
Коробка передач автоматична/ одноступенева
Батарея
Тип літій-іонна
Кількість комірок/модулів 200/5
Напруга, В 420
Ємність, кВт*год 66,5
Бортовий зарядний пристрій (AC), кВт 11
Максимальна можлива потужність зарядки постійним струмом (DC), кВт 100
Час зарядки батареї 10-80% на швидкісній зарядці (DC), хв. 30
Динамічні показники
Максимальна швидкість, км/год 160
Прискорення 0-100 км/год, с 8,9
Витрати енергії NEDC/WLTP, кВт/100 км 15,7/17,7
Запас ходу NEDC/WLTP, км 486/426

Інші новини

Сайт використовує cookie файли для зручності сервісу та відображення інформації. Залишаючись на сайті, ви погоджуєтесь з правилами використання cookie файлів і політикою конфіденційності.