Огляд Mercedes-Benz EQS
Тільки кілька місяців тому з’явився новий Meredes-Benz S-Class W223, аж ось в німецького трипроменевого бренду новий флагман. Meredes-Benz EQS, що отримав заводський індекс V297, це навіть дещо більше аніж нова модель. Це те, що називається стрибок парадигми. EQS – цілком новий рівень розвитку бренду та принципово інше бачення його майбутнього.
Дизайн та платформа
Mercedes-EQ презентує свій найбільший автомобіль сегменту «люкс» – EQS. На його прикладі Mercedes-Benz дає нове визначення цього сегменту автомобілів. Крім того, EQS є першою моделлю, збудованою на модульній архітектурі для електромобілів класу «люкс» і преміум-класу MEA (Modular Electric Architecture). Її дебют чино не важливіший за показ самої моделі EQS. Справа в тому, що в рамках стратегії Ambition 2039 вже до 2030 року більша половина авто марки мають стати електричними, або електрифікованими (плагін-гібриди та гібриди). Отож на тій же платформі що й EQS незабаром буде створено цілий ряд інших моделей EQ.
При розробці EQS ключовим завданням було створити електромобіль, запас ходу якого збільшено не завдяки розміру його батареї, а ціною значного підвищення комплексної ефективності. Хоча батарея теж нічогенька – майже 108 кВт*год. Більшої на ринку поки нема ні в кого. Та перед усім приділили увагу аеродинаміці. В кузова EQS жодних рубаних форм чи харизматичних дизайнерських вивертів.
Передня частина кузова EQS виконана у вигляді єдиної «Чорної панелі». Інноваційні, з’єднані світловою стрічкою фари головного освітлення і облицювання радіатора глибокого чорного кольору («Чорна панель», від англ. Black Panel). В якості опції вона пропонується також у виконанні з тривимірним зірчастим орнаментом. Цей так званий орнамент Mercedes-Benz доступний у поєднанні з лінією виконання екстер’єру AMG Line або Electric Art.
Усе в цьому велетні довжиною 5,2 метри підпорядковано ідеї ефективності. Завдяки дизайну кузова у вигляді єдиної протяжної дуги (One Bow) з винесеною вперед «кабіною» і пологим дахом в задній частині, EQS з першого ж погляду чітко відрізняється від побратима S-Class. EQS став найбільш аеродинамічно досконалим серійним авто. Його коефіцієнт лобового спротиву складає Cx=0,20. Досягається такий рекордний показник в режимі руху Sport (коли авто «притиснуте» до землі) та на 19-дюймових колісних дисках.
Салон
Родзинкою оснащення інтер’єру EQS є MBUX Hyperscreen. Цей великий вигнутий дисплейний модуль простягається майже на всю ширину салону, від однієї до іншої передньої стійки кузова. Три дисплея під загальним зовнішнім склом візуально зливаються у єдину площину. Перед водієм дисплей 12,3 дюйми, центральний екран на 17,7 дюймів та екран перед переднім пасадиром 12,3 дюйми. Але MBUX Hyperscreen це опція. Без неє салон EQS виглядає дуже сходим на інтер’єр нового S-Class.
В арсеналі опцій EQS практично такий же величезний перелік пунктів, як в нового S-Class. Хоча є і такі унікальні як електропривід дверей. До того ж двері можна зачиняти навіть не торкаючиь їх, а просто віддавши команду жестом. Достатньо просто змахнути рукою від дверей в бік салону.
Система кліматичного контролю салону ENERGIZING AIR CONTROL PLUS оснащується HEPA-фільтром (High Efficiency Particulate Air = високоефективний фільтр очищення повітря) з дуже високим ступенем фільтрації. Він очищує повітря, що надходить ззовні, від дрібного пилу, найдрібніших частинок, пилку та інших речовин. Завдяки покриттю з активованого вугілля знижується вміст діоксиду сірки та оксидів азоту, а також усуваються запахи. Даний HEPA-фільтр пройшов сертифікацію «OFI CERT» ZG 250-1 по відношенню до вірусів і бактерій.
Салон п’ятимісний та на відміну від S-Class тут не можна замовити роздільні зані сидіння. До того ж є ще одна суттєва відмінність EQS від S-Class. EQS – це не седан, а ліфтбек! Тобто, в нього кришка багажнику піднімається разом із заднім склом, відкриваючи доступ до величезного багажнику у 610 л.
Двигуни та шасі
Окрім обтічного кузова ефективність EQS збільшити дальність поїздки на одній зарядці дозволяє здатність автомобіля відновлювати запас енергії за рахунок рекуперації. Це не унікально для електромобілів, проте від того не менш ефективно. При гальмуванні Mercedes-Benz EQS здатен генерувати до 290 кВт енергії! За рахунок рекуперації автомобіль можна зупинити повністю навіть без використання педалі гальм. Електричний флагман Mercedes-Benz має запас ходу, якого не пропонує жоден електромобіль – до 770 км (згідно WLTP).
На сьогодні модель EQS пропонується в двох варіантах виконання: EQS 450+ та EQS 580 4MATIC. Обидві версії мають батарею в 107,8 кВт*год. EQS 450+ оснащений електромотором на задній осі, що видає потужність 245 кВт (333 к.с.). Більш потужна версія EQS 580 4MATIC має вже повний привід та 385 кВт (524 к.с.). Та незабаром має з’явитись ще й версія Performance, що буде видавати 560 кВт, а це 762 к.с.! Страшно подумати якою буде його прискорення, зважаючи що EQS 580 4MATIC до першої «сотні» мчить за 4,3 секунди. Максимальна швидкість обох представлених модифікацій EQS складає 210 км/год. Її обмежили примусово на програмному рівні.
Вже в базовому оснащенні нового EQS пневматичне повнокероване шасі. За рахунок повороту задніх коліс діаметр розвороту EQS, що нараховує в довжину більше п’яти метрів, зменшили до 10,9 м. Такій маневреності EQS сприяє підрулювання коліс заднього моста на 4,5 градусів. В якості опції є функція повороту задніх коліс на кут аж до 10°. Цікаво що опція активується на програмному рівні і «докупити» її можна вже після придбання авто. Більше того, новий EQS пропонує різні опції, які можна спробувати безкоштовно на пробний період, а потім купити. Активація їх вібувається електронною системою через мережу «по повітрю», тобто без заїзду на сервіс.
Звичайно ж для EQS доступна маса рішень щодо автоматичного руху на швидкостях до 60 км/год (Drive Pilot) та самостійного заїзду-виїзду з паркувального місця. Система дистанційної парковки дозволяє водієві за допомогою смартфона паркувати автомобіль і виводити EQS з місця парковки. При замовленні підготовки під установку системи INTELLIGENT PARK PILOT автомобіль EQS буде готовий до використання автоматичної паркувальної системи (AVP, Automated Valet Parking), з якою авто самостійно зможе заїжджати на паркінг, самостійно там паркуватись, а потім, так само автоматично виїздити за командою зі смартфону.
Цікаво, що в EQS передбачено два додаткових «профіля» налаштувань. Окрім стандартного є пакет для починаючих водіїв, коли авто довіряють молодому члену сім’ї, а також «сервісний», коли авто керує обслуговуючий персонал СТО, тощо. Обидва режими мають ряд обмежень функціоналу авто.
Тип кузова | ліфтбек |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 5216/1926/1512 |
Об’єм багажника, л | 610-1770 |
EQS 450+ | EQS 580 4MATIC | |
Тип двигуна | Синхронний електродвигун на постійних магнітах | |
Кількість двигунів | один | два |
Потужність, кВт (к.с.) | 245 (333) | 385 (524) |
Крутний момент, Нм | 568 | 855 |
Тип привода | задній | повний |
Макс. швидкість, км/год | 210 | 210 |
Прискорення 0-100 км/год, с | 6,2 | 4,3 |
Витрати енергії (комбін.), кВт/100 км (WLTP) | 20,4-15,7 | 21,8-17,4 |
Ємність батарєї, кВт*год | 107,8 | 107,8 |
Запас ходу, км | 770 | 770 |
Зарядка змінним струмом (AC), кВт | 11/22 | |
Зарядка постійним струмом (DC), кВт | 200 |