Porsche Taycan
Акція Автомобіль року в Україні autoroku.ua продовжує огляд новинок. І зараз ми пропонуємо огляд потенційного учасника Porsche Taycan.
Важливість та серйозність з якою компанія підійшла до створення нової моделі Taycan можна оцінити за масштабами інвестицій. На створення новинки та переобладнання виробничих потужностей Porsche витратили понад 6 мільярдів євро.
Зовнішність Taycan створювали під впливом вимог як дизайнерів так і інженерів. Низький та широкий кузов, похила лінія даху та стрімкі форми не тільки виглядають стрімко, але і допомагають забезпечити гарну обтічність. Так коефіцієнт лобового опору Porsche Taycan складає Cd від 0,22. Це не просто робить автомобіль гарнішим і привабливішим, але і дозволяє зменшити витрати енергії та підвищити запас ходу.
Салон
Сам по собі Taycan став принципово новим Porsche, яких раніше не було ніколи. Це стосується як дизайну і компоновки, так і використаних матеріалів. Зокрема, Taycan став першим Porsche в салоні якого не використовується натуральна шкіра. Звичайно ж її можна замовии як опцію, але за замовчуванням салон оздоблений матеріалом Race-Tex. Це матеріал, що виготовлено з мікроволокон із застосуванням повторно перероблених матеріалів. А для підлоги Taycan застосовано матеріал Econyl, що виробляють з перероблених синтетичних волокон, зокрема – рибальских сіток.
Віртуальна панель приладів, центральний 10,9-дюймовий інформаційно-розважальний дисплей та опційний дисплей, що розташовано навпроти переднього пасажиру, поєднуються і утворюють суцільну електронну панель, якої не зустрінеш більше ніде.
Завдяки широкому використанню багатофункціональних інтерфейсів з дисплеями традиційних кнопок в салоні вже практично нема. Також багатьма функціями можна керувати за допомогою інтерактивного помічника, просто сказавши фразу «Гей Порше» та назвавши команду.
Використання акумуляторів, які зосереджені в підлозі дає автомобілю надзвичайно низький центр ваги. Але одночасно з цим це ставить і певні обмеження. Наприклад, висота кузову спортивного авто, та низька посадка, що притаманно для Porsche за такої компоновки стає проблемою. Так для того, аби зробити традиційно низьку та при цьому комфортну компоновку сидінь в акумуляторі зробили секції без батарей, що дозволило зручно розташувати пасажирів, особливо ноги тих, хто сидить на задньому ряді сидінь. Відділення для ніг навіть отримало свою назву – «Гаражи для ніг», або “Foot garages”.
При усій спортивності і технологічності в Taycan досить пристойний об’єм багажника, а точніше кажучи – багажників. Бо їх в Taycan два. Задній вміщує 366 літрів, а передній 81 л.
Двигун та КП
Porsche не були б самі собою, якби не зробили щось унікальне навіть там, де все вже здавалося б винайдено. Ось і в електричному двигуні вони зуміли застосувати унікальну технологію намотування мідного дроту у статорі. Завдяки підвищеній щільності намотки вдалось покращити показники потужності та крутного моменту при сталих габаритах двигуна.
Taycan оснащено окремими синхронними електромоторами на передній та задній осі, що робить його повнопривідним. Електродвигун та інвертор потужності скомпоновано в єдиний привідний модуль.
Хоча в електромобілях зазвичай нема як такої коробки передач в Taycan вона є, але тільки на задній осі. Сама коробка швидкостей це «автомат» з однією планетарною передачею та двома зчепленнями, кожне з яких керує окремою передачею.
Також зчеплення можуть взагалі від’єднати задню вісь для економії енергії і тоді Taycan перетворюється на перший передньопривідний Porsche! Зазвичай Taycan рухається на вищій, другій передачі. Перша передача використовується при прискореннях в режимах Sport або Sport Plus. Аби перша передача увімкнулась в режимі Normal потрібно сильно втиснути педаль акселератора. Доречі, максимальна швидкість Taycan 4S складає 250 км/год, а в Taycan Turbo та Taycan Turbo S – 260 км/год.
Цікаво що система рекуперації енергії в Taycan здатна генерувати до 265 кВт енергії, що вище ніж у конкурентів. Це надзвичайно важливо, так як за результатами дослідження в щоденному режимі у 90% випадків власнику електромобіля не потрібно активувати гідравлічні гальма і достатньо рекуперації. Це дозволяє не втрачати енергію, а відновлювати її та підзаряджати батареї.
Акумулятор та зарядка
В залежності від версії Taycan оснащується акумуляторними батареями різної ємності. В Taycan 4S ємність батареї складає 79,2 кВт*год, а в версії Performance battery Plus та більш потужних Taycan Turbo та Taycan Turbo S встановлено акумулятор на 93,4 кВт*год.
Модель Taycan оснащена роз’ємом зарядки Type 2. Taycan це перший серійний електромобіль, що використовує 800-вольтову електричну мережу, тоді як решта електромобілів працюють з 400-вольтовими системами. Саме це дозволяє працювати з більш потужними зарядними пристроями постійного струму.
Вражає що автомобіль здатен пітримувати швидку зарядку постійним струмом (DC) на потужності до 270 кВт! Для прикладу, Taycan потрібно лише 5 хвилин щоб зарядитись для пробігу у 100 км! А якщо заряджати електрокар на максимально потужній станції, то на зарядку батареї від 5 до 80% потрібно лише 22,5 хвилини! Мова про Taycan з найбільшою батареєю на 93,4 кВт*год.
Щоб вберегти акумулятор від перегріву та переохолодження в Taycan передбачено систему охолодження батареї. Частина тепла від роботи силової установки використовується в тому числі і для обігріву салону.
Можна зарядити Taycan і вдома. Але для цього ви мусите мати щонайменше 11 кВт електрики. Від такої зарядки базовому Taycan 4S потрібно 8 годин, щоб зарядитись повністю. Так що залишивши авто на ніч вранці ви отримаєте «повний бак».
Важливе питання для електромобіля – запас ходу. В Taycan 4S з меншою батареєю на 79,2 кВт*год він складає 333-407 км, а версія Performance battery Plus та – 386-463 км (за циклом WLTP).
Привід та підвіска
Підвіска у Taycan активна з пнематичними стійками, що мають по три повітряні камери. Це дозволяє більш точно і швидко регулювати жорсткість підвіски.
Можна вибрати один з трьох її режимів: звичайний, «спорт» і «спорт плюс». Сенсори реєструють рух кузова під час прискорення, гальмування, різких поворотів або їзди по нерівній дорозі. На основі цих даних керуючий блок системи Porsche 4D Chassis Control змінює жорсткість підвіски кожного колеса відповідно до обраного режиму.
Системи допомоги і безпеки
В спортивного автомобіля важливим елементом безпеки є потужні гальма. В базового 4S, якщо так взагалі можна казати про Taycan, використовуються 6-поршневі гальмівні механізми та чавунні вентильовані диски на 360 мм на передніх колесах, та на 358 мм на задніх. В більш потужних Turbo на передній осі стоять вже 10-поршневі механізми 415 та 365 мм відповідно. А в топової Turbo S крім того встановлені також керамічні тормозні диски 420 та 410 мм на передній та задній осі.
Звісно ж Porsche має і величезний перелік систем активної безпеки. Він простягається від звичайної системи стабілізації курсової стабільності до камери нічного бачення та має великий перелік систем активної безпеки. При наявності активного круїз-контролю та систем розпізнавання дорожньої розмітки Taycan може рухатись у напів-автономному режимі.
Ціна
Вже сьогодні в Україні можна придбати цей новітній електричний спорткар Porsche Taycan. Вартість версії Taycan 4S стартує з відмітки 3 144 405 грн. Більш просунута та потужна Turbo обійдеться вже в 4 468 365 грн, А топова версія Turbo S стартує від 5 575 790 грн. Звісно ж, перелік можливостей індивідуалізації та набір опцій в Porsche гігантський і ці ціни можна розглядати лише як стартові.
Як ви вважаєте, які шанси в цієї новинки в АвтоРоку 2021? Залишайте ваші коментарі на facebook.com/autoroku
Тип кузова | седан |
Дверей/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4963/1966/1379 |
Колісна база, мм | 2900 |
Об’єм багажника (задний+передний), л | 407 + 81 |
Двигун | 4S | Turbo | Turbo S |
Тип | Синхронний електродвигун на постійних магнітах | ||
Ємність батареї, кВт*год | 79,2/93,4* | 93,4 | |
Потужність (в режимі Launch Control), к.с. | 435 (530) | 625 (680) | 625 (761) |
Крутний момент, Нм | 640 | 850 | 1050 |
*-пакет Performance battery Plus